in

Neustálý restart a přezkoušení 2. třídy

Jak je zřejmé poslední dobou moc článků nepřibylo… neznamená to, ale že bychom nic nedělali, opak je pravdou. Ale nutno uznat, že letošní rok co se domácího vzdělávání týče je pro nás velkým objevováním a změn “režimu”, který jsem doteď měli. Kdo nás sleduje od začátku první třídy tak ví, že jsme začínali, tak jak si to Martínek představoval a to tak, že seděl v pokojíku v klasické lavici, měli jsme tabuli a zvonili na zvoneček 🙂 to nám vydrželo, ale asi jen první půl rok, kdy nás to, ale oba právě takto nesmírně bavilo. Pak jsme přišli na to, že nechceme žádný prostor a že se chceme učit kdekoliv (což jsme do této doby samozřejmě také dělali, ale stejně tak jsme měli naši třídu i v pokojíku) zatímco další pololetí první třídy začalo být učení kdekoliv jinde než v pokojíku. A pokoj přešel i změnami a Martínek dostal již opravdový psací stůl atd.

Musím říci, že jsme si již zkusili několik modelů a režimů a přisli jsme na jednu důležitou věc: a to, že nám žádný režim tipu začneme tak a tak a musíme v tolik tam a tam moc nevyhovuje. Ano mnozí mohou namítat, ale to je přece špatně až bude velký bude muset doržovat pracovní dobu atd. Ano to je sice pravda, ale jelikož já i manžel jsme doma a náš pracovní život si řídíme a domlouváme práci dle sebe tak si myslíme a zároveň to taktéž přejeme i Martínkovi. A když už něco děláme a jsme někde na něčem domluveni tak vše plníme na více než 100% a věřte, že tak to má i Martínek s učením. Tím mám na mysli to, že už naše domácí škola neprobíhá jako dříve, že bych se nějak na “učení” připravovala atd. Ale stále rámcově dodržujeme týdenní plány školy co se učebnic týče nicméně stále platí to, že počet stran hlavně Hejného matematiky, která Martínka opravdu baví (snad je to i tím, že ji s námi dělají plyšáci, lego figurky… 🙂 ) tak počet stran v týdenním plánu školy zvládneme doma za 2-3hodinky max a to samé i český jazyk, kde se opravdu učebnicí jen inspirujeme co by měl umět a jinak Martínek čte komiks, psaní děláme, že si píše svůj deník a gramatiku trénujeme v pracovním sešitě.

Druhou stranou, ale musím uznat a také přiznat jednu věc :-). Každý jsme jiný a originální člověk to každý víme. Na každého sedí jiný přístup. Co se týče Martínka, jak jsem i naznačila přístupů jsme zkoušeli několik, abychom zjistili vzájemně co bude nejlepší. Takže jsme si prošli pocitem, jak ho to baví, ale taky pravého opaku jako, že nuda pruda a to doslova říkal (což mi přišlo absurdní, ale on to tak cítil) Troufám si říci, že jsme našli to, kde jsme oba v pohodě, ale cesta k tomu nebyla jednoduchá 🙂 a hlavně jako vždy v životě věřím, že není závěrečná. Důležité je nebát se si o tom promluvit zjistit co a jak si představuje dítě a naopak mu říci co a jak si a hlavně proč si to tak představujete vy a pokusit se najít nějakou společnou cestu. Teď nás čekají prázdniny, kde stejně jako každý rok se zapojíme do Prečítaného léta, což mimochodem moc doporučuji, zde na FB je skupinka úžasných tipů co číst na téma, které se každý týden prázdnin mění. Jsou tam tipy nejen na knihy, ale i aktivity na daná témata. Již teď máme knihy po kupě a dáváme dohromady aktivity, neb jsme si řekli, že celé léto každý týden nejspíš vždy v úterý budeme spolu s Martínka kamarády mít celý den věnovaný vždy tomu tématu, já vybírám knihy, Martínek aktivity a tvoření 🙂 budeme se snažit vše dokumentovat a vkládat zde pro inspiraci a moc se těšíme. Všem Vám přejeme krásné leto a zde na závěr pár slov o závěru ve škole.

Zde je shrnuté naše v pořadí již 4. přezkoušení tentokráte závěr druhé třídy. Je krásné sledovat, jak se nebál naopak se na to od rána těšil, až uvidí děti i paní učitelku. Sbalil sebou všechno možné co chtěl ukázat 😅 nakreslil krásný obraz, který přinesl do třídy, aby tam byl i když tam Martínek není a zcela neplánovaně v rámci přezkoušení z angličtiny ho prezentoval v angličtině za což jsme ho nesmírně obdivovala. Paní učitelka to jen navrhla zda nechce a on vzal obraz do ruky a začal o něm anglicky mluvit. Poté si s paní učitelkou v angličtině povídal o počasí, částech lidského těla, nábytku, místnostech v domě, jídle, zvířatech…. pak jsme šli k třídní paní učitele na prvouku, češtinu a matematiku🍀, kde opět Martínek ukazoval více než musel 😂 ale paní učitelka stejně jako vždy byla úžasná a vše se zájmem sledovala ať šlo o tanec/boj ve stylu starwars jako tělocvik, nebo o prezentaci dle slov Martínka fyzikálních pokusů a mnoho dalšího ❤️ při vyplňování připravených papírů od paní učitelky ať už na doplňování i, y, u, ú, ů, párové souhlásky, slovní druhy, násobilka, sčítání a odečítání- vždy stačila vyplnit jen část a Martínek vždy oponoval paní učitelce, že chce vyplnit vše 😂 celé přezkoušení trvalo necelé dvě hodinky a koncem června si zajdmeme pro vysvědčení a hurá do 3.třídy. A zde videoukázka dnešního dne

Přezkoušení pololetí 2.třídy

Prázdniny