in

Domácí škola září a říjen 2018

Možná se Vám mohlo zdát, že Bláznivá laboratoř spí, ale opak je pravdou, jedeme stále na plné pecky 🙂 jen nebylo tolik často na zveřejňování. Poslední měsíce díky našim aktivitám v osvětě Ichtyozy byly fičák. Díky charitatitvnímu běhu Contintal mohlo 10 dětí s maminkami na ozdravný pobyt do sirných lázní, kde jsmy byli i my. Také jsme měli 4.ročník srazu pacientů s Ichtyozou z ČR i SK. Za spolek jsme se účastnili každého natáčení Tvoje tvář má známý hlas, kde náš ambasadort Patrik Děrgel podporovál právě Spolek Ichtyoza. Do toho všeho měl Martínek vážný úraz očka, erozi rohovky, který se díky Ichtyoze nechtěla hojit, a k tomu ještě rekonstruujeme náš RD. No prostě se opravdu nenudíme 🙂

Ale teď k tomu jak to tedy máme tento školní rok (2.třída). V naši kmenové škole jsme si první školní den vyzvedli učebnice. Bohužel nebyl díky výše jmenovaným aktivitám od toho dne čas školu opět navšítivit, ale určitě to plánujeme. Každopádně jak to tedy máme s účením tento školní rok doma se vám pokusím teď popsat. Co se týče učebnic v matematice jsme dle týdenních plánů aktuálně stejně jako jeho spolužáci ve třídě, i tento školní rok se vyučuje v kmenové škole Hejného metoda a já jsem za to moc ráda, jelikož mám sice sam občas co dělat s některými cvičeními, ale alespoň, jak říká moje kamarádka – neustále brousím mozek. Martínka Hejného metoda moc baví. Nejtěžší pro mne bylo asi pochopit to, že nemá smysl ho učit nazpaměť a jak se říká, jak když bičem mrská jeden příklad za druhým. Ale naopak nechat díky hravým cvičením rozvíjet logiku a později vidět, jak to do sebe zapadá a díky tomu umí vše a mnohem víc. Spolu s učebnicí často využíváme na iPadu aplikace matika.in kde jsou právě cvičení i na Hejného metodu.

Český jazyk, letos je kromě písanky a čítanky již i učebnice “gramatiky”. Čítanku jsme moc nevyužívali ani loňský rok, spíše své texty, stejně tak to máme i letos. Do učebnice se dívám jen jaký obsah aktuálně na stránkách je, ale prakticky ji nepoužíváme. Zatímco pracovní sešit k učebnici využíváme. Letos mají Český jazyk od Frause a musím říci, že se nám zpracování pracovního sešitu moc líbí. Křížovky, doplňovačky, dokreslování příběhu, zaškrtávání… Nebo jak říká Martínek luštění vázaného písma, protože se učíme Comenia Script… Co Martínka vůbec nebaví, a tak to ani neděláme, je písanka. Přijde mu to zbytečné psát to samé několikrát. Argument, že je to proto, aby si vytrénoval ruku a psal, tak aby to bylo čitelné mu nestačí 🙂 to prý jde trénovat jinak. A samozřejmě má pravdu. A tak jsme se dohodli, že naše “písanka” bude psaní dopisů kamarádům. A máme z toho radost, jednak komunikace jinak než jen online, ale pěkně hezky na poštu koupit známku a poslat dopis, a ta radost, když Vám dopis i příjde… no stojí to za to. Čtení kromě čtení úkolů z pracovního sešitu atp jsme pořídili knihu o Minecraftu tzv tipy a nápady na budování a každý den Martínek čte tipy, které si pak zároveň v Minecraftu zkouší :-). Když jsem mu dávala číst různé knihy co se líbily mne a říkala jsem si, že by bylo fajn aby je čelt, tak mi řekl mami a ty by si chtěla číst něco, co tě nezajímá 🙂 Jak říkám mít dítě s názorem je někdy složité a krásné zároveň.

Angličtinu se “učí” sám, tak, že se dívá na pohádky v angličtině, někdy si spolu krátce a úsekovitě i my povídáme v angličtině, ale hlavně jsme Martínkovi letos sehnali úžasnou paní učitelku, která jezdí 1týdně k nám domů a 30min s Martínkem mluví pouze anglicky a to si myslím, že dělá opravdu hodně.

V následujících fotkách můžete vidět průřez toho co děláme, že se snažíme i odpočívat 🙂 a já pevně věřím, že se nám teď bude opět dařit dávat příspěvků více hlavně co se našich aktivit týče. A pokud máte instagram doporučuji sledovat spolek_ichtyoza, což je kanál nejen o ichtyoze, ale právě i o domácí škole, je to prostě náš život a vše je propojené. A Martínka začalo bavit dělat instastories což mnohdy stojí opravdu za to.


Svatý Václav